Ik lees Nederlands!

‘Tis the season to be jolly. Maar daarnaast is het einde van het jaar ook een tijd voor reflectie en goede voornemens. Een van die goede voornemens is, naast een ‘volgende stap’ maken met mijn blog, meer Nederlandstalige boeken lezen. Engelse boeken lees ik genoeg, maar er zijn zoveel prachtige literatuurparels van Nederlandse en Vlaamse bodem! Dat gezegd hebbende, mogen ze meer in de schijnwerpers staan.

En daar is dan de uitdaging: het project ‘Ik lees Nederlands 2015‘. Het project bestaat nu enkele jaren en wordt dit keer georganiseerd door medebloggers Tessa en Jenny. Je geeft aan hoeveel Nederlandstalige boeken je jezelf ten doel stelt en geeft ieder gelezen boek door via de site.

cropped-logo_ikleesnederlands_a_v2

Ook meedoen?
Kijk voor meer informatie op de site.

Mijn eerste boek die binnen de uitdaging past, is ‘De Barmhartigen’ van Koen van Wichelen. Op 9 januari verschijnt hierover een blogpost als onderdeel van een blogtour rondom dit Vlaamse boek. Daarover later meer!

Over Yolanda de Haan

Tekstschrijven | Redactie | Literatuurwetenschapper | Cultuurwetenschapper | Taalpurist | Muziek | Theater | Film | Nostalgisch | Schrijft en ontvangt graag brieven | Houdt van taart en Scandinavië
Dit bericht werd geplaatst in Ik lees Nederlands 2015 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Ik lees Nederlands!

  1. Lalagè zegt:

    Leuk dat jij ook meedoet 🙂 Er zijn zoveel mooie Nederlandse boeken!

Geef een reactie

